The CEO of Fox News warned against prejudice after the 2020 election

The Fox News Networks of Biden, Powell, Giuliani and other election-fraud operatives: A case against Dominion

What ensued involved a split screen. Fox became the last network to project Biden’s win of the presidency despite being the first to make the Arizona call that proved accurate. And while its reporters often unraveled election fraud allegations, many of Fox’s biggest stars tolerated, amplified and even embraced them, Dominion’s lawyers noted.

The internal messages reveal that the three prime-time hosts, as well as others at Fox, privately made fun of, and were at times appalled by, the election-fraud claims of Donald Trump advisers like Sidney Powell and Rudolph Giuliani. But they mostly kept their skepticism hidden from viewers. Fox News’s leaders were scared to stop because they got the Fox audience aroused by claims of election fraud. Why? They feared they would lose viewers and ad revenue to even crazier networks — Newsmax and OAN.

The judge ruled yesterday that they should get the contracts, which was the point of contention in the hearing on Tuesday.

Fox News executives and hostess complained about the Trump camp’s allegations of election fraud, but did not return to tell them she had voted for Trump

Fox News executives and hosts privately objected to the Trump camp’s claims of election fraud, despite what appeared on air. Hannity even said Giuliani was “acting like an insane person” and Ingraham described him as “an idiot.” Rupert Murdoch said it was “really bad” that Giuliani was advising Trump.

In his exchanges with the judge, Keller drew a line distinguishing between a host or producer “who are sometimes pre-scripting material for the show, that is going to be tethered to a specific channel’s telecast” and a network executive.

“That person is going to be far removed from the day-to-day operations of editorial control and discretion over the particular channel’s telecast,” he said. Jay Wallace, the president and executive editor of Fox News, has been identified as one of the executives whose contracts are being sought.

Nelson cited a document that he said talked about the editorial meeting that occurs, including almost all of the executives he is looking at.

Fox refutes the idea that its executives allowed false conspiracy theories to air on its programs in order to boost audiences after the Arizona call.

Under U.S. Supreme Court rulings, Dominion has to prove Fox demonstrated “actual malice” to win a defamation case. Either broadcasting false and damaging information or recklessly disregard for the truth is what that means.

No one at Fox would directly comment on Baker and Glasser’s assertions, other than Baier, who released a statement taking some issue with how his objections were framed. One person inside Fox with direct knowledge of its election coverage told NPR the delay in calling the full White House win for Biden involved a technical glitch in a control room as one show transitioned to the next at the top of the hour.

In hosting Fox’s first post-election interview with Trump that November, Bartiromo echoed Trump’s disproven allegations of electoral fraud, saying, “This is disgusting, and we cannot allow America’s election to be corrupted.” She told viewers in mid-December that “an intel source” told her that Trump had won the election. Bartiromo, officially designated as a news anchor, never returned to explain on what grounds the source made that statement. She had been on the news side of Fox as opposed to the opinion side, which is what Fox now characterizes her as.

In December 2020, Dobbs stated on the air that the Trump’s opponents within the government had committed “treason” and suggested any action by a Republican officeholder to uphold Biden’s victory might have been criminal. His departure from the network was hastily announced the day after another election software company, Smartmatic, filed its own $2.7 billion lawsuit against Fox for defamation surrounding similarly false accusations of fraud. That case is not as far along in the process.

Dominion’s legal team asked the court to compel additional testimony from Pirro late last month, arguing that after Fox invoked a reporter’s privilege to shield her from some questions during her deposition. There is a ruling on whether or not the man should return for questioning.

“There will be a lot of noise and confusion generated by Dominion and their opportunistic private equity owners,” Fox News said in a statement today. The core of this case still concerns the freedom of the press and the freedom of speech, both of which are fundamental rights afforded by the Constitution.

Lachlan Murdoch, who is the CEO and Executive Chairman of Fox, seems to have differing opinions on what should and should not happen in Australia, where his family now live. The Murdochs have been accused of being involved in the insurrection at the U.S. Congress by Trump supporters because of the false fraud allegations.

Murdoch is accusing a smaller media outlet of defamation. He has forced the site to pay out for highly critical commentary several times previously; Crikey says it intends to use the suit as a test case for recent changes in libel law in that country. In Australia, the media has less legal cover than it does in the US.

The messages included in the legal filing showed that Tucker Carlson, Sean Hannity, and Laura Ingraham had mocked the lies being pushed by former President Donald Trump.

Carlson claimed that he had caught Sidney Powell, an attorney who represented the Trump campaign, lying to him in a text message. Ingraham responded, “Sidney is a complete nut. No one will work with her. Ditto with Rudy.

The messages were contained in a stunning legal filing made public on Thursday as part of Dominion Voting Systems’ $1.6 billion lawsuit against Fox News, showing the network’s executives and talk hosts privately trashing lies pushed by former President Donald Trump’s camp and his supporters asserting the 2020 election was rigged.

The network said that there will be a lot of noise and confusion generated by the private equity owners, but the core of the case is about freedom of the press and freedom of speech, which are fundamental rights of the Constitution.

What the Fox News Channel had to Say About It: Victims, Fires, and Wall-Censorship on Election Night

The audience started to erode severely that fall, starting on Election Night itself. Fox executives and stars equally obsessed over the threat posed by the smaller right-wing network Newsmax. The brand that took 25 years to build was destroyed by Fox’s Arizona call. Carlson said it was “vandalism”. Others hosts, including Dana Perino, were equally shocked.

Carlson made a request to fire her over a text message. “Seriously … what the f**k? I am shocked it needs to stop immediately. It is measurably hurting the company.

A person with indirect knowledge of the situation told CNN that she was not aware of efforts by top hosts to get her fired, and that she was blindsided by the legal filing.

Fox News host Neil Cavuto was attacked by colleagues for pulling his show away from a presentation by then White House spokeswoman Kayleigh McEnany in which she made unfounded claims of fraud once more. McEnany is a host on Fox News.

Scott and Murdoch exchanged messages and Scott outlined a plan to win back viewers. Scott said the right-wing talk channel would highlight our stars and plant flags to let the viewers know we care about them. Murdoch said that the brand needed to be rebuilt.

Outbursts and Controversies of the Stars, Producers, and Executives of the Fox News Network over the 2020 Flavor Abundance

Slaven Vlasic, for instance, is associated with the following: jason koerner, Carolyn Kaster, Alex Brandon, and Michael Brochstein.

Off the air, the network’s stars, producers and executives expressed contempt for those same conspiracies, calling them “mind-blowingly nuts,” “totally off the rails” and “completely bs” – often in far earthier terms.

Tucker Carlson, Laura Ingraham and Sean Hannity denounced colleagues who pointed it out in group chats, while alsotexting contemptuously of the claims.

“It’s remarkable how weak ratings make… good journalists do bad things,” Bill Sammon, at the time the network’s Washington Managing Editor, privately wrote on Dec. 2, 2020. The executives above him were upset over the hit to Fox News’ brand. There was not much to worry about over the journalistic values of fairness and accuracy.

In a separate filing, also released to the public on Thursday, the cable network’s attorneys say Dominion’s ten-figure request for damages is designed to “generate headlines” and to enrich the company’s controlling owner, the private equity fund Staple Street Capital Partners.

Why did President Donald Trump dial into Fox News after the Capitol Attack on January 6, 2021? The case of Bret Baier, an anchor who never spoke to Fox News

On Nov. 5, 2020, just days after the election, Bret Baier, the network’s chief political anchor texted a friend: “[T]here is NO evidence of fraud. None. Allegations – stories. You can follow us on social media: Bulls—.”

His departure two months later was termed a retirement by Fox News; through an intermediary, Sammon has declined to comment on that, citing the terms of his departure.

Former President Donald Trump tried to call into Fox News after his supporters attacked the US Capitol on January 6, 2021, but the network refused to put him on air, according to court filings from Dominion Voting Systems in its defamation case against the company.

The House select committee that investigated the January 6 attack did not know that Trump had made this call, according to a source familiar with the panel’s work.

The panel tried to get a detailed account of Trump’s movements on that day. His newly revealed call to Fox News shows some of the gaps in the record that still exist, due to roadblocks the committee faced.

“The afternoon of January 6, after the Capitol came under attack, then-President Trump dialed into Lou Dobbs’ show attempting to get on air,” Dominion lawyers wrote in their legal brief.

Fox executives vetoed that decision, according to the filing. Why? Not due to lack of newsworthiness. January 6 was an important event. President Trump not only was the sitting President, he was the key figure that day.”

The lies took hold of the air even though executives and hosts were scared that telling the truth would have a bad effect on their audience.

Fox News executives and hosts were frantic behind the scenes. Newsmax had a surge, and Jay Wallace, the Fox News president, said the network needed to be on war footing.

A week after the election had been called, Sean Hannity told Carlson and Ingraham, “In one week and one debate they destroyed a brand that took 25 years to build and the damage is incalculable.”

The hosts were so alarmed by Newsmax’s rise, they were enraged when their colleague, White House correspondent Jacqui Heinrich, tweeted a mere fact check of Trump’s election lies.

He had spoken to Scott prior to that. He then proceeded to criticize two of his other colleagues, Fox News host Neil Cavuto and then-Fox News anchor Chris Wallace, both of whom were critical of Trump.

The legal filing said that executives at Fox News exchanged worried emails about alienating him after they appeared on Newsmax. The filing said that Scott sent a note and gift to him.

Powell sent a memo to Fox Business hosts on the same day as the election. Powell appeared on Dobbs’s show that day to push easily discredited conspiracy theories involving the CIA and Dominion. That night, Fox News followed other networks in projecting that Biden had won the presidential election.

The existence of the memo, its enigmatic author, and her role in Fox’s broadcasts surfaced in a devastating 178-page legal brief filed by Dominion Voting Systems and made public last week by a Delaware court. The election-tech company has sued Fox News for $1.6 billion for defamation over the airing of false claims that it engaged in election fraud.

The woman who wrote the legal brief said that she knew of Scalia’s death during a human hunting expedition at an elite social club. Scalia died in Texas in 2016 of a heart attack, according to local officials.

The woman said that the men huddle most days to decide how to portray Mr. Trump as badly as possible. By the time the woman wrote her memo, Ailes had been dead for more than three years.

“Who am I? How do I know all of this? In an email shared by Powell, a woman wrote that she had the strangest dreams since she was a little girl. I live, despite being internally decapitated.

A Fox News investigation of the memo that Sidney had given to President Donald Trump during the campaign of Jan. 26, 2021, and then, in the wake of a violent siege

Hannity had testified in a deposition about the whole narrative that Sidney was pushing, but she didn’t believe it for a second.

Bartiromo replied glowingly to Powell, saying she had endorsed the information in the memo during a conversation with one of Trump’s sons: “I just spoke to Eric & told him you gave very imp info.”

As Dominion’s lawyers noted, however, such skepticism about Bartiromo from senior executives did not inspire them to block her program that day or from rebroadcasting it hours later.

Bartiromo was not alone in possessing the memo; Dobbs received it too, and Bartiromo had shared that memo with a senior producer and top booker, Abby Grossberg.

Asked about it under oath by Dominion’s attorneys late last summer, Grossberg said the memo “isn’t something that I would use right now as reportable for air, no,” according to the legal filings. A senior producer and booker for Fox’s Tucker Carlson.

Two days after the fateful Bartiromo appearance, Powell turned up on Fox’s air once more, this time on Ingraham’s primetime Fox News show. Powell asserted, “We have demonstrable, statistical and mathematical and computer evidence of hundreds of thousands of votes being injected into the computer systems repeatedly.”

She didn’t. Republican and Democratic state and local officials disputed and disproved her claims. So did Trump administration election integrity officials – as did some Fox News journalists. No matter. Powell popped up on both Fox News and the Fox Business Network multiple times, often implicating the other.

Tucker Carlson had a direct challenge against Powell on the air during the post- election season. “We took her seriously,” Carlson told viewers on Nov. 19, 2020. “She never sent us any evidence, despite a lot of requests, polite requests. Not a page. She told us to stop contacting her when we kept pressing.

On Jan. 26, 2021, three weeks after the violent siege of the U.S. Capitol by Trump supporters seeking to block congressional certification of Biden’s win, Carlson invited on one of his main advertisers: Mike Lindell, the founder of MyPillow and a chief proponent of pro-Trump claims of election fraud.

Carlson had plenty of time to give him wild claims about the media. On Carlson’s show, Lindell dared Dominion to sue him, saying he had the evidence of voting fraud but “they don’t want to talk about that.”

If the Murdoch family were to deface our democracy, it would boost their stock and their audience, which is a good thing.

The Haley Story: From a First Governor’s Note in South Carolina to a New Teacher’s Advice and a Boutique on the Side of the Road

I have never heard of Haley, but from afar it seemed like she had a good story to tell about her time as governor of South Carolina. Her mother, who studied law at the University of New DELHI, became a teacher in South Carolina after immigrating. Her father was a biology professor at Voorhees College for almost 30 years after he earned a doctorate from the University of British Columbia. They opened a boutique on the side.

Previous post After Turkey’s earthquake, one family grieves and prepares for more
Next post The FTC is looking to block the Microsoft acquisition